אסטרה אחד שיודע


מיוחדת במינה
מעוצבת ומתוחכמת, חזקה ומאובזרת, שימושית וגם דינאמית - אופל אסטרה מביאה את שמחת החיים לקבוצת המשפחתיות הרדומה

טוב, מה בעצם צריך כדי שמכונית משפחתית לא תהיה "עוד " מכונית משפחתית? פייר, זו שאלה קשה, בגלל שיש כיום בשוק הרבה דגמים של מכוניות משפחתיות שהן לא בדיוק פסגת השאיפות, כלים תכליתיים ולא ממש סקסיים, לא מלהיבים דינאמית - תחבורה בסיסית או קפסולה של מזגן בחום הישראלי. אבל יש גם דגמים אחרים - עם הרבה יותר שמחת חיים וערך מוסף. כאלה שעדיין ילהיבו נהג אבל גם שימושיים ובטוחים יותר מהמתחרים. בכלל, כדי לייצר מכונית משפחתית טובה צריך להביא למתכון הרבה רכיבים שמכוניות אחרות לא ממש צריכות שיהיו – אבל רכב משפחתי כן, בעיקר בתחום השימושי.

אז מה עושה מכונית מסתם משפחתית למשפחתית טובה? הכל מתחיל במנוע. כיום יש יצרני רכב שמאמינים שהם יכולים קצת לחפף בכל מה שקשור בכוח ובביצועים - במירוץ אחרי נתוני צריכה הכי מזעריים שיש. כלומר הם לא מכניסים למכוניות המשפחתיות שלהם את הטכנולוגיות הכי חדשניות. לא לכולם יש טורבו, לא כולם מייצרים הרבה כוח. לא כולם משתמשים בתיבות ההילוכים הכי מתוחכמות. מקרה המבחן שלנו הוא דוגמה הפוכה: אופל אסטרה. הדוגמה הראשונה היא המנוע: הוא מפיק 150 כוחות סוס, הרבה יותר ממה שרבות ממתחרותיה מפיקות. אם לדייק, יש מצב שהוא אחד החזקים ביותר בקטגוריה. למה זה טוב? קודם כל לעקיפות. לעליות. אבל יותר מכל דבר אחר: כי זה כיף. יותר חשוב מה-150 סוסים זה המומנט (אותה דחיפה חזקה בגב כשאתם מגבירים את הלחץ על דוושת התאוצה) – מנוע האסטרה מפיק 24.9 קילוגרם למטר של מומנט. וזה קורה החל מ-2000 סיבובים לדקה. מומנט הוא בעצם מה שאחראי לגמישות, לתאוצה. שווה להעיף מבט מהו המומנט של לא מעט דגמים משפחתיים אחרים, ותבינו את היתרון היחסי האדיר הזה. תיבת ההילוכים כמובן אוטומטית בעלת שש מהירויות, כך שיש לאופל אסטרה אספקת כוח רציפה וחזקה בכל הילוך - ובכל מהירות.

הנה הנתון הכי חשוב: בטיחות. כי בתכלס מה יותר חשוב מהבטיחות של המשפחה שיושבת במכונית? בלי להיכנס יותר מדי למה שיצרני רכב אחרים נותנים – הנה מה שתקבלו באופל אסטרה: מערכת סייען לשמירה על נתיב - ממש תיקון של ההגה. אשר תסייע אקטיבית לנהג להישאר בנתיב הנסיעה, כלומר למשל בשעת הסחת הדעת. מערכת שיכולה לבלום את הרכב באופן עצמאי בתנאי חירום. באופל קוראים למערכת הבטיחות המקיפה הזו "OPEL EYE". ויש גם זיהוי של תמרורים, ועוד לא מעט אביזרי בטיחות אחרים שפשוט אין מקום לרשום - ולא קיימים במפרטי המתחרים.

וכאמור – בטיחות זה מאוד חשוב. וכוח זה כמובן מאוד חשוב, אבל בתכלס גם מי שקונה מכונית משפחתית לא ממש מעוניין להתמזג ולהעלם בכביש בין עוד אלפי מכוניות בצבע אפור - קצת ייחוד! ואופי! בגלל זה אופל אסטרה מעוצבת כפי שהיא מעוצבת: זו לא בושה לבלוט עם חישוקי גלגלים גדולים, גריל קדמי שמזכיר את זה של דגמי אופל הבכירים ביותר – וכמובן קורת הגג האחורית, שאולי נשמעת כמו פרט קטן אבל אז רואים אותה – ומבינים איך היא גורמת לגג של אופל אסטרה "לצוף". מעבר לכך, מה לעשות, יש לנו המון זמן לבלות במכונית, במיוחד אם היא משפחתית, ואם כבר לבלות במכונית, עדיף שהזמן יעבור הכי טוב שאפשר.

והרבה יותר נעים לבלות את הפקקים במכונית שלא מתקמצנת על אבזור והופכת את השהיה למשהו הרבה יותר משודרג ונעים. נעזוב לרגע את רשימת האבזור הסטנדרטי הארוכה של אופל אסטרה ונתמקד במערכת intellilink – יש מסך מגע בגודל 8 אינץ', ניתן להתחבר עם Iphone תומך עם ממשק Carplay ואף קיימת תמיכה ב-*Android Auto, כך שלא נצטרך בכלל להוריד את העיניים מהכביש, עד לרמה של הצגת אנשי הקשר שבסמארטפון (בשימוש ב-*Android Auto / Apple Carplay). וכמובן שלצד אלה יש לנו הרבה אבזור סטנדרטי: החל בבקרת אקלים וכלה בבקרת שיוט. והפעלה אוטומטית למגבים ועוד לא מעט פיצ'רים שהופכים את האסטרה לאחת המכוניות המשתלמות ביותר בשוק. אבל זה בדיוק הקטע – מדובר במכונית שהיא הרבה יותר מ"משתלמת": היא משפחתית מצוינת כי היא נחשקת. ביצועיסטית, מאובזרת וגם ספורטיבית. ואלה לא סיסמאות. את הכל אופל אסטרה מוכיחה על הכביש, לא רק בקטלוג. וזה מה שהופך אותה באמת למכונית משפחתית ייחודית.

*בהתאם ליכולות מכשיר הסלולר וזמינות האפליקציה בחנות האפליקציות google play.

עדכן פרטיך ונשמח לחזור אליך בהקדם