ההיסטוריה של אופל אחד שיודע


ההיסטוריה של אופל

מיצרניות הרכב הראשונות בעולם - לחזית הטכנולוגיה המוטורית. על הדרך המרתקת שעברה אופל עד היום


הסיפור של אופל, מיצרניות הרכב הוותיקות בעולם, החל ב-21 בינואר 1862, בראסלסהיים, גרמניה, אז הוצמד השם "אופל" למכונות התפירה הראשונות שיצר אדם אופל - יזם גרמני צעיר שרצה לספק פתרונות טכניים פשוטים וזמינים לתעשיית הטקסטיל. כיאה ליזם שחיפש כל הזמן דברים חדשים לעסוק בהם הבחין אופל באמצעי תחבורה יחסית חדש, שרק החל להיכנס ליצור המוני: האופניים. וב-1886, ארבע שנים בלבד לאחר הקמת חברת מכונות התפירה החל אופל לייצר אופניים. כיאה למי שתמיד עסק במרוצים בדרך זו או אחרת עודד אופל את שני בניו להשתתף במרוצי אופניים כדי לפרסם את מפעל האופניים המשפחתי. זה שיוביל בסופו של דבר ליצור מכוניות, אך אופל עצמו מעולם לא זכה לנסוע במכונית אופל. מייסד החברה נפטר בשנת 1895 ורק ארבע שנים מאוחר יותר החליטו אשתו סופי אופל וצמד בניו להרחיב את העסק המשפחתי ולהיכנס לשותפות ליצור של מכוניות.

וכך, האופל הראשונה הוצגה באופן רשמי בגרמניה בשנת 1902 ויוצרה באופן מסודר בשנת 1904. אך האופל הראשונה שזכתה להצלחה המונית הוצגה רק בשנת 1909 – זו היתה האופל דוקטורוואגן- שזכתה לשם "מכונית הרופאים" מכיוון שנחשבה לעמידה במיוחד ואפשרה לרופאים להגיע לחולים ברחבי אירופה בכל תנאי מזג האוויר ובכל סוגי הדרכים. רבת המכר הבאה של אופל הגיעה בשנת 1924 ונקראה "לאובפרוך" או "צפרדע עצים" בגלל החלטתה של אופל לצבוע את המכוניות בצבע ירוק כהה ולא בשום צבע אחר. בזכות הלאובפרוך שהייתה אמינה, חזקה ובעלת יכולת להתמודד עם תנאי דרך קשים גם בקיץ וגם בחורף הפכה אופל בשנת 1928 ליצואנית המכוניות הגדולה בגרמניה והחזיקה בנתח השוק הגדול ביותר בשוק הגרמני: מעל 37%, יותר ממתחרותיה מבית באותן שנים.

המהפך הארגוני המשמעותי ביותר בתולדות אופל, זה שמורגש גם כיום בחברה, התרחש בשנת 1929, לאחר שג'נרל מוטורס האמריקאית, שהייתה זקוקה לזרוע אירופית רכשה 80% מאופל. לאור שביעות רצונה של ג'נרל מוטורס מהעסקה החליטה היצרנית האמריקאית להגדיל את החזקותיה באופל בשנת 1931 לבעלות על כל החברה, מה שאפשר לאופל לצמוח במהירות ולייצר בשנת 1935 לא פחות מ-100 אלף מכוניות בשנה, מספר שיא עבור יצרנית רכב אירופית. לאחר מלחמת העולם השניה החלה אופל מחדש ביצור משאיות ששימשו בין היתר את בעלות הברית ואילו בשנת 1950 שבה אופל לכושר יצור מלא, הפעם של מכוניות שהושפעו במידה רבה מן החברה האם ג'נרל מוטורס.

מכוניות אופל הגיעו גם לישראל במהלך שנות ה-70, עם הגעתם של דגמים שהפכו נפוצים בבתי אב רבים בישראל הודות לאמינות מיתולוגית: אופל אסקונה, קאדט, רקורד, אומגה הפכו כולם למחזה נפוץ בכבישי ישראל ועדיין ניתן למצוא מכוניות מדגמים אלה נוסעות בכבישי הארץ. בשנת 1984 הציגה אופל את הדגם הראשון של היצרנית שצויד במגדש טורבו – אופל רקורד טורבו דיזל, ששווקה במקביל לאינספור דגמי אופל כגון המנטה והאסקונה שזכו גם להצלחה אדירה על מסלולי המרוצים. במרס 2017 הודיעה PSA, כי היא מעוניינת לרכוש את אופל, בעיקר הודות לטכנולוגיות המתקדמות בהן מחזיקה אופל והעסקה יצאה לפועל באותה שנה.

גם כיום דגמי אופל ממשיכים להוביל את שוק הרכב העולמי לאחר שהחברה הודיעה על הצגתם של רכבי כביש שטח חדשים מסדרת "X" גרנדלנד, קרוסלנד ואופל מוקה X המשווקים בעולם לצד אופל אסטרה, הקורסה, האינסיגניה ודגמי אופל, טכנולוגיים ובטוחים, רבים נוספים.

עדכן פרטיך ונשמח לחזור אליך בהקדם