היסטוריית הספורט המוטורי של אופל אחת שיודעת


ממירוצי המכוניות הראשונים בהיסטורי ועד ל-opc השריריות של היום

אופל מנצחת, מלהיבה ודוחפת את הפיתוח הטכנולוגי בעולם הרכב.


רשמו לפניכם שם שצריך לזכור: קוניגשטאאל. מה מיוחד בקוניגשטאאל? זה שמה של העיירה שבה התקיים אחד ממרוצי המכוניות הראשונים שנערכו אי פעם בעולם בכלל ובגרמניה בפרט. זה קרה בשנת 1901 ובמרוץ ניצח נהג מרוצים צעיר ששמו היה היינריך פון אופל אשר נהג במכונית אופל בעלת מערכת שאופל כינתה "פון לוצמאן". סתם לידע כללי, מכוניות אופל ניצחו במרוצים עוד משנת 1889, הבעיה הייתה שלא היה אף אחד שיתעד באופן רשמי את הזכיות במרוצים, כי אף אחד לא חשב אז שמרוצי מכוניות הם ענף ספורט.

אחרי הזכייה של פון אופל במרוץ בשנת 1901, אופל הבינה שכשמכוניות זוכות במרוצים, המכירות מגיעות בעקבות הגביעים. ולמען האמת, מכיוון שאופל פשוט הייתה ממש טובה בזכייה במרוצים, הוחלט בחברה להקים קבוצת מרוצים רשמית. הקבוצה גם גייסה נהג מרוצים רשמי: קארל יונאס שהתגלה בהמשך ככישרון רציני. יונאס זכה באופן רשמי ב-288 מרוצים במכוניות אופל בין השנים 1903 ל-1928. כאשר במקביל המשיכה אופל לזכות במרוצים במהלך כל השנים האלה, בעיקר בזכות שימוש בטכנולוגיות שעסקו באמינות וכוח. באותן שנים מרוצי מכוניות היו אירועים שנמשכו כמה ימים והתקיימו על דרכים לא סלולות ומשובשות. כוח היה למתחרים אך אמינות, מה שנדרש באמת כדי לסיים מרוץ, לא הייתה לכולם. חוץ מאופל.

אחת המכוניות היותר מעניינות שלאותה תקופה היתה האופל רנוואגן, "מכונת המרוצים", שרוב המתחרים פשוט כינו "המפלצת הירוקה". למפלצת הירוקה שהוצגה בשנת 1913 היו ארבעה שסתומים לצילינדר, כמו אלה שיש כיום במכוניות משנות התשעים ומעלה, נפח מנוע עצום של מעל 12 ליטרים והספק דימיוני של 260 כוחות סוס. כלומר היא יכלה לנסוע במשך ימים במהירות ממוצעת של 170 קילומטרים לשעה ולנצח מרוצים.

לאחר מכן, במשך שנים רבות עסקה אופל בעיקר בתמיכה במתחרים פרטיים בתחרויות ראלי, שהתחרו בכל מה שאופל רק יכלה להציע, החל באופל אסקונה וכלה ב-אופל GT. הקאמבק האמיתי התרחש בשנות ה-70, עם חזרתה של אופל למרוצי ראלי ומסלול עם אופל אסקונה 400, מפלצת מסלול שהייתה מבססת במידה מסוימת על אופל אסקונה שהכרנו גם בישראל. גם כאן אופל בחרה בנהג מיוחד: וולטר רוהל שלקח את אופל אסקונה לזכייה ראשונה באליפות אירופה למכוניות סאלון בשנת 1974. לאופל וגם לרוהל זה לא הספיק: באופל החליטו שאם המכונית טובה למרוצי מסלול, היא תהיה גם טובה למרוצי שטח. אמרו ועשו: אופל אסקונה 400 זכתה באליפות העולם במרוצי ראלי בשנת 1982. בשנות ה-90 הגיעה אופל קאליברה: מכונית ספורט שהעניקה לאופל בסיס לבניית מכונית שיכולה לזכות באליפות אירופה למכוניות סאלון – והקאליברה אכן זכתה באליפות בשנת 1992.

מאז- וגם לפני, רשמה אופל לא מעט זכיות, אך השינוי החשוב ביותר התרחש בשנת 1997: אנשי אופל הבינו שלאור ההצלחה במרוצים הגיע הזמן למכור לציבור הרחב מכוניות ספורטיביות יותר מן הרגיל. מכוניות שרירים שיצוידו בחלקים שאופל עצמה בחנה ופיתחה על מסלולי המרוצים. כך קמה OPC, חטיבת המרוצים של אופל. ראשי התיבות OPC פירושם OPEL PERFORMANCE CENTER והמכונית הראשונה שהושקה כשהיא נושאת את סמל OPC היתה גרסה ספורטיבית סופר מהירה של אופל אסטרה. מאז, OPC הציגה כמה סוגי מכוניות, החל באופל זאפירה וכלה באופל אסטרה, והחדשות הטובות שאת חלקן ניתן כיום לרכוש בישראל – אופל קורסה OPC היא הנציגה העדכנית ביותר של מסורת של מעל 115 שנים של זכייה במרוצים: יש לה מנוע טורבו בנפח 1.6 ליטר שמפיק 207 כוחות סוס. היא עושה את הזינוק מאפס ל-100 קילומטרים לשעה תוך 6.8 שניות ומגיעה עד 230 קילומטרים לשעה, נתונים שבהחלט לא מביישים את המורשת המפוארת וההיסטוריה של מכוניות המרוץ של אופל.

עדכן פרטיך ונשמח לחזור אליך בהקדם