מן העיתונות אינסיגניה


אופל אינסיגניה החדשה במבחן – מיס אלגנס

יש מכוניות שלא שוכחים את הנסיעה בהן בהיבטים רבים, האינסיגניה היא אחת מהן

בועז קורפל, ספורט 5 , ינואר 2018

פתאום יש המון אינסיגניות בכבישי ישראל. במרכז, בדרום, בצפון ואפילו בדרך מזרחה לירושלים. המון אינסיגניות פגשתי בסוף השבוע האחרון כאשר קיבלתי לידי את האינסיגניה החדשה לנסיעת מבחן ראשונה על אדמת ארץ הקודש. המבטים לא פסקו, השאלות זרמו ללא הרף והמכנה המשותף של כולם היה ההפתעה על העובדה שמדובר במכונית של אופל, שכבר נמצאת כאן כמה שנים וכעת היא נחתה בגרסה החדשה שלה, ע"ע דור 2. התופעה הזאת שאתה פוגש משהו שלא חשבת שהוא כל כך נפוץ, איננה ייחודית לאינסיגניה כמובן. זה קורה לנשים הרות שחושבות שיש סביבן המון כאלה, זה קורה לאלה שלובשים בגד מסוים ובטוחים שהם מיוחדים אבל לפתע הם מגלים שיש עוד כאלה שבחרו באותם בגדים וזה קורה גם על הכביש כשאתה נוהג במכונית שאתה חושב שהיא נדירה ומגלה שהיו כאלה שחשבו כמוך וגם הם נוהגים בה, ולא מאתמול.

חבילה גדולה ומשכנעת

האופל אינסיגניה החדשה הוצגה בתחילת 2017 בתערוכת המכוניות של ז'נבה תחת השם אינסיגניה גראנד ספורט. זה לקח כמעט שנה עד שהיא נחתה כאן על שלל גרסאות המנוע ורמות הגימור שלה אולם רק בתצורת סדאן עם מנועי הבנזין ולא בתצורת סטיישן טורינג שפגשתי בהשקה שלה לפני יותר מחצי שנה בראסלסהיים שבגרמניה. הטורינג הכסופה ההיא שבתה את ליבי בזכות העיצוב המיוחד שלה, אך כאן אצלנו ככל הנראה אין לה סיכוי להצליח כי אנחנו הישראלים לא אוהבים מכוניות סטיישן בקטגוריית פרימיום וגם לא בקטגוריית תת-פרימיום (המצאה שלנו) כפי שהאינסיגניה נמצאת בה ולכן הטורינג לא עברה את שערי הנמל בגרמניה ונשארה שם. אמנם באותו ביקור בגרמניה נהגתי במכונית הסדאן במשך יום שלם שהתחיל באנדרטה לזכרו של אדם אופל שהקים את החברה, אבל בהפסקות שהיו בדרך, דאגו אנשי אופל להציג את כל הטכנולוגיה העשירה והמיוחדת שהושקעה במכונית בהיבטי עיצוב, חומרים, תכנון, בטיחות ונוחות כשהם נזהרים זהירות יתרה שלא לומר את המילה "פרימיום" כמו חייל בחיל הנדסה קרבית שמטפל בנטרול של מוקש דרוך. נראה היה שאנשי אופל פחדו מהצהרות והעדיפו לשמור על צניעות, אבל בשונה מהטענות שלהם על המכונית, אני כבר אז יצאתי מהפגישה בהצהרה שמדובר במכונית פרימיום בטח אם מדברים על גרסאות הקצה שלה. כעת היא כאן והאספלט הישראלי מחכה לנו, אני סקרן לדעת כיצד היא מתאקלמת אלינו ומה יאמרו ויחשבו עליה האנשים שיפגשו בה בדרך.

האינסיגניה החדשה שנקראת במקור גראנד ספורט, צמחה במידותיה החיצוניות ביחס לדור הראשון. אורכה של ספינת הדגל של אופל הוא 4.89 מטרים ורוחבה 1.86 מטרים. המכונית הונמכה מעט בהשוואה לדור הקודם משיקולי שיפור היעילות האירודינאמית אך העיצוב של החלל הפנימי שלה ומרווח הגלגלים הענק 2.83 מטרים גורם לה להיות גדולה יותר במציאות מעבר למספרים הקטנים של עוד כמה סנטימטרים פה ושם. הנוכחות של האינסיגניה הורגשה בכל מקום אליו הגענו. עיצוב החרטום עם פתחי כניסת האוויר, מכסה המנוע עם הקמט האלגנטי באמצע וגם החלונות הקטנים יחסית עם הזנב היפה וצמד פתחי הפליטה מאחור, כל אלה העלו שאלות לגבי המכונית מכל עבר ותמיד היו שם זוג עיניים שנפתחו ופה פעור ומבט משתאה שאומר את הכל ובמיוחד מביע הפתעה. העיצוב האלגנטי והדינאמי של המכונית סחט מחמאות ולא נמצא ולו אחד שלא הסכים עם העובדה שמדובר במכונית יפה לעין שעושה חשק להיכנס אליה ולנהוג בה. היו שביקשו להיכנס ולהתיישב בה ואני אירחתי אותם ושאלתי לדעתם. גם כאן הושג קונצנזוס על כך שהיא מרשימה ויוקרתית. הדבר הבא היה להתניע אותה ולנסוע ולהבין האם כל הסופרלטיבים נתמכים גם בתזוזה על הכביש?

שוק בעייתי ו-SUV מאתגרים

האינסיגניה ניצבת בפני אתגר עצום כאן בישראל ואם נאמר את האמת, זה לא רק כאן אלא גם בארץ המוצא שלה. מצד אחד היא מציעה המון (נגיע לאבזור ולאיכות הנסיעה בהמשך), אך התחושה שהיא צריכה להצדיק את זה על מנת שהנהגים יבחרו בה ולא ב-SUV גדול, התחושה הזאת לא מרפה. קטגוריית המשפחתיות סדאן הגדולות או כפי שהן נקראות כאן "רכבי מנהלים" במחיר התחלתי של 170,000 ₪ הייתה פעם הקטגוריה הכי נחשקת. יש מכוניות בודדות שעדיין מככבות שם כמו יונדאי סונטה, קיה אופטימה וטויוטה קאמרי ההיברידיות וגם פולקסוואגן פסאט וסקודה סופרב ולצידן מאזדה 6 ופיז'ו 508 שתגיע בקרוב במהדורה מודרנית. כולן יחד מוכרות מספר זעום באופן יחסי וימי התהילה שלהן מאחור עם פלח של 4% בלבד בשוק הרכב. העם והעולם רוצים רכבי פנאי ספורטיביים גבוהים ואתלטיים ורכבי המנהלים לא רק נאבקים אלה באלה, אלא גם באויב הגבוה החדש, שמציע לעיתים גם 7 מקומות ישיבה. צרת רבים שכזאת משאירה את הקטגוריה שהייתה פסגת החלומות עם פירורים קטנים או גדולים לכל אחת מהמתחרות בה ונראה כי בסיבוב הבא ב-2018 יהיה לאינסיגניה מה לומר כאן בזכות אותם אלמנטים חשובים שאנחנו אוהבים ומבקשים מהמכוניות שלנו.

טכנולוגיה מקורית

אופל נמצאת בתקופה מיוחדת. הרכישה שלה על ידי פיז'ו יוצרת הזדמנות בעתיד לשת"פ טכנולוגי הנדסי חזק בין שתי החברות וכשם שתהיה הזדמנות לאנשי פיז'ו להיכנס למחשבים של אנשי אופל וללמוד על עולמות החשמל, כך גם מהנדסי ומעצבי אופל יזכו לאופקים חדשים עם משאבים ויכולות הנדסיות משופרות עם אפשרות כניסה למאגרי המידע של מהנדסי ומעצבי פיז'ו. אבל התפקיד של האינסיגניה הוא לקחת את אופל על הגב כרכב בכיר ולהעביר אותה את התקופה הקרובה עד שנראה פירות משותפים ראשונים של שתי החברות יחד. זה יקרה, ככל הנראה, ב-2020. באופל מתגאים עד מאוד באינסיגניה ולמרות שהמנוע ותיבת ההילוכים מגיעים מבית ג'נראל מוטורס, הרי שהפלטפורמה הגרמנית מוציאה מהם את המיטב וכך גם משאר המערכות המכאניות ברכב כגון מתלים, בולמים, בלמים (בלמים של ברמבו במכונית בגרסת 2 ליטר אינוביישן פרימיום) ואת אותם הדברים אפשר לומר בפסקנות גם על המערכות האלקטרוניות כמו לדוגמה מערכת התאורה החכמה בפנסי החזית (בתוספת מחיר) ומערכת הבטיחות האקטיבית. אופל עשתה דיאטה רצינית לשלדה והשילה ממנה 175 ק"ג ולמרות זאת היא קשיחה ועמידה יותר בפגיעות ומסייעת בזכות המשקל הקל בצריכת הדלק (הקטנת זיהום האוויר).

המכונית שקיבלנו למבחן היא בגרסת אינוביישן פרימיום שהיא רמת גימור אחת לפני הגבוהה ביותר (OPC ליין) והיא צוידה במושבי עור בגון חום כאשר כל העיצוב הפנימי משרה אווירת יוקרה עם משחק צבעים יפה של הקונסולה, המושבים והדלתות ועם מערכת סאונד איכותית. פשוט כיף לשבת בתוכה מלפנים או מאחור ועד מהירה גם מתרגלים אליה. הנדסת האנוש של המערכות והכפתורים המפעילים אותן טובה מאוד ולא הסתבכנו באיתור והפעלה. מערכת התצוגה העילית פעלה כל הזמן והציגה את הנתונים של המהירות ועוד כמה דברים, אך לא את נתוני הניווט וזאת החמצה קלה. מערכת הניווט עצמה הייתה באנגלית אולם יש להתייחס לכך בהסתייגות כי המכונית מיועדת לנסיעות מבחן ואיננה בתצורת מסירה ללקוח עם Waze. ההתנעה בלחיצת כפתור גרמה למנוע להתעורר לחיים, אבל רק נעיצת דוושה אישרה את זה כי המנוע שקט ובידוד הרעש שלו טוב מאוד. יחידת הכוח בנפח 2.0 ליטרים מוגדשת טורבו מציעה 260 כוחות סוס ומומנט של 40 קג"מ, אלה הם נתונים מרשימים שגורמים למכונית הגדולה להתנייד בזריזות יתר, לזנק מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-7 שניות וחצי ולנוע בקלילות תוך תחושה של שליטה מלאה באמצעות ההגה, הבולמים והתגובות של השלדה. חרף גודלה, האינסיגניה מרגישה דינאמית מאוד ותיבת ההילוכים האוטומאטית מנגנת היטב על 8 המיתרים שלה והמנוע תמיד מרגיש זמין בכל נקודה וכמי שכוחו לא מנוצל עד הסוף ויש עוד מקום לסחוט אותו, אלא שמגבלת המהירות החוקית בכבישי ארצנו לא מאפשרת את זה. בחירת מצב הנסיעה נעה כל הזמן בין ספורט לטורינג בהתאם למצב התנועה בכביש כאשר על המסך הראשי מוצגת דמות של המכונית עם הדגשת האזורים שבהם חל שינוי להקשחה וחיזוק או לרכות ונעימות במעבר ממצב למצב (מתלים, הגה, הילוכים ודוושת תאוצה).

חוויית הנסיעה נתמכת במסכי התצוגה שבקונסולה המרכזית עם מסך מגע צבעוני לכל המערכות עם צימוד לטלפונים סלולאריים, עם טעינה אלחוטית (לטלפונים מתקדמים בלבד), עם מערכת מיזוג טובה שפועלת גם בנגיעה במסך וגם באמצעות כפתורים ולהשלמת העניין, תוסיפו את ההגה שנעים להחזיק בו ואת לוח השעונים שכולל 3 מחוונים כשהגדול בהם הוא מחוון דיגיטאלי עם מידע על הנסיעה ולא רק מד מהירות ברור וקריא.

בטיחות זה עסק רציני

אחד המגרשים החשובים ביותר בשוק הרכב העולמי שלשמחתנו חלחל והגיע לכאן, הוא הבטיחות. רק לפני שנתיים זה נראה היה כמו עניין לדגמי פרימיום בלבד ולמעטים מהם וכיום כל מכונית כמעט מציעה שפע מערכות ובוודאי שבקטגוריה המדוברת זה אחד הדברים החשובים ביותר. מערכת התאורה החכמה של אופל (תוספת מחיר) פועלת כמו פנס קסם ומאפשרת נסיעה באורות גבוהים בלי לסנוור את אלה שבאים ממול כי המערכת מכבה את הקרן שמכוונת לרכב או לאופניים שממול ודואגת לא לסנוור אותם ואילו שאר קרני האור החזקות עדיין בוהקות ומראות את הדרך היטב. אנחנו מאמינים כי זהו עניין של זמן עד שהמערכת תגיע כסטנדרט לכל המכוניות מפאת חשיבותה, אך כרגע היא מוצעת בדגמי פרימיום (אופס, ברח לי פרימיום אחד) ומי שמבין בבטיחות, לא יוותר עליה. פרט לזאת, המכונית מצוידת במערכת מקורית Opel Eye עם חיישנים והתראות לסטייה מנתיב, שטח מת במראות וכל שאר ההתראות המקובלות. תוסיפו לכל העניין את מערכת ההנעה לכל ארבעת הגלגלים שנחשבת לנדירה למדי במשפחה של רכבי המנהלים, וגם זה תורם את הנדבך החשוב שלו לתחום הבטיחות.

סיכום

האינסיגניה החדשה היא באמת קלף חזק עבור אופל ויש בכוחה ליצור גאוות יחידה למי שיבחר בה בזכות כל התכונות הטובות שלה שיוצרות מראה מצוין, אבזור עשיר, בטיחות גבוהה וחוויית נסיעה טובה במידה כזאת שתגרום לך להתגעגע אליה. למרות שאופל גרמניה לא אומרים את זה, אנחנו יכולים לומר שברמת האבזור שאותה בחנו, המכונית פרימיומית לגמרי. ציון הבטיחות שלה הוא 5 כוכבים וצריכת הדלק הממוצעת במבחן הייתה 10 ק"מ לליטר. אלה שלא יוכלו לרכוש את הדגם הכי מפואר שנקרא OPC Line שמציע עוד קצת פינוקים כמו כנפון קטנטן מאחור, חצאיות צד, מושב נהג עם עיסוי וחישוקי גלגלים גדולים ומעוצבים במחיר של 290,000 שקלים יוכלו להסתפק בגרסת אינג'וי עם מנוע 1.5 ליטר החדש שמחליף את מנוע 1.6 הקודם עם הספק של 165 כוחות סוס ומומנט של 25 קג"מ ותיבת הילוכים אוטומאטית בת 6 מהירויות במחיר של 170,000 שקלים או לרכוש את הגרסה המאובזרת יותר שנקראת אינוביישן בתוספת של 20,000 שקלים. אופל מציעים גרסת אבזור נוספת למכונית עם אותו המנוע שנקראת אינוביישן פרימיום ויש בה את כל התוספות וחבילת הבטיחות המלאה ב-210,000 שקלים. כשם שיש שלוש גרסאות עבור המנוע הקטן, כך גם בגרסת ה-2.0 ליטר שמגיעה אף היא בשלוש רמות גימור כאשר הראשונה נקראת אינוביישן במחיר 240,000 שקל, אחריה האינוביישן פרימיום במחיר 250,000 וכאמור, גרסת OPC ליין במחיר של 290,000. יהיו שיגרדו בפדחת לנוכח המחיר של המכונית אולם מבט ימינה ושמאלה לשאר המתחרות וההיצע שלהן מגלה כי פרט ל-OPC ליין אז יש כאן אתגר טוב ותחרות נאה לפסאט או לסקודה סופרב ברמת גימור לורן קלמנט.

אופל אינסיגניה 2.0 אוטומאטית אינוביישן פרימיום

אורך: 4.89 מטרים

רוחב: 1.86 מטרים

גובה: 1.45 מטרים

בסיס גלגלים: 2.83 מטרים

משקל עצמי: 1,574 ק"ג

מנוע: 2.0 ליטר טורבו 4 בוכנות

הספק: 260 כוחות סוס

מומנט: 40 קג"מ

תיבת הילוכים: אוטומאטית פלנטרית 8 מהיריות

הנעה: כפולה קבועה

תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש: 7.3 שניות

נפח תא מטען: 490 ליטרים

צריכת דלק: 10 ק"מ לליטר נסיעה משולבת

ציון בטיחות Ncap: 5 כוכבים

עדכן פרטיך ונשמח לחזור אליך בהקדם