קרוסלנד X אחד שיודע


כל מה שלא ידעת על רכב הפנאי הטוב בישראל
לא תמיד אם אומרים משהו פעם אחרי פעם אחרי פעם האמירה הופכת למציאות - במקרה של אופל קרוסלנד איקס העובדות מדברות בשם עצמן

טוב תראו רגע, זה נורא פשוט שכולם רוצים עכשיו רכבי פנאי או ג'יפונים או קרוסאוברים. אבל לא משנה איך שתקראו להם אפשר לשבת בהם יותר גבוה, זה נראה יותר טוב ופייר, זה לא נראה כמו המשפחתומטית האפרורית שהייתה קודם. נכון שזה לא בדיוק "שטח" של לרדת למדבר יהודה אבל מה זה משנה אם גם ככה לא יורדים למדבר אם אין מילואים לעשות?הבעיה היא שיש היום המון סוגים של רכבי פנאי בהמון גוונים, טעמים מידות ומחירים. ויש גם מקרים שבהם מנצלים את הרצון של הקונים ופשוט מוכרים להם מכוניות שרק מתחפשות לרכבי פנאי.

אז הנה כמה מונחים חשובים: קודם כל גודל ביחס למחיר. למה גודל ביחס למחיר? בגלל שבהרבה מקרים אין מתנות חינם. כאן צצה בעיית הקוטן. קרוסאובר קטן עולה כמו משפחתית בקבוצת רכב גדולה ממנו. אז בדרך כלל כשתרצו לקנות קרוסאובר במחיר של משפחתית, תתכוננו לקבל ג'יפון קטן יותר. ודוגמאות לא חסר. אבל יש חריגים, ראו ערך אופל קרוסלנד X: המחיר מתחיל ב-119,900 שקלים אבל על הגודל לא מתפשרים: זה מתבטא קודם כל בבסיס הגלגלים, המרחק שבין הסרן הקדמי והסרן האחורי, זה שקובע בעצם כמה מקום יש בפנים.

זה של הקרוסלנד הוא אחד הגדולים בקטגוריה: 2,604 מילימטרים. והוא גם גדול חיצונית: 4,212 מילימטרים הופכים אותו גם לאחד הארוכים בקטגוריה. שזה בהחלט סבבה, אבל כאן נכנסת השאלה האם אנחנו צריכים להתפשר על משהו אחר? נאמר על מידת החדשנות של הרכב? זהו שלא, עוד לא עברה שנה מאז שהיצע הדגמים החדשים של אופל הוצג ושפת העיצוב החדשה של אופל ניכרת היטב: קודם כל הגג הצף, כלומר גג שנראה כאילו הוא נפרד לחלוטין מן הגוף. כאן אין קורה שמחברת בין הגג ובין הגוף של הרכב. ומעבר לכך יש את הגריל הקדמי שמייצג את שפת העיצוב החדשה של אופל. למה שפת עיצוב זה חשוב? כי זה הכי עדכני. הכי קאטינג אדג' - ואומר שעליך שאתה יודע משהו שאחרים מפספסים.

יש כיום רכבי פנאי רבים שלא מגיעים מהמפעל עם מערכות בטיחות מקוריות. זה אומר שהרכבים האלה לא ידעו למשל לבלום באופן אוטומטי במצבי חירום ובכך למזער או למנוע נזק. אבל זה בסדר, אפשר להיות רגועים. לאופל קרוסלנד יש את כל מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר. זה אומר שהוא יודע לבלום לבד כשהמצב הופך להיות מסוכן*(בהתאם למגבלות וההזהרות המפורטות בספר הנהג). הוא יודע להתריע על סטייה מנתיב. ועוד משהו חשוב: הוא יודע לזהות מתי הנהג עייף. הוא מודד כל הזמן את התנהגות הרכב ולהעסיק מכך שהנהג עייף, הוא ממליץ לעצור, להתרענן, קפה שחור קטן לדרך ואפשר לצאת לדרך בלי לנקר.

מה עוד? זוכרים את יתרון הגודל של קרוסלנד? ובכן זה מתבטא באופן הכי שימושי - כזה שאפשר להרגיש בכל יום ובכל יציאה מהסופרמרקט - תא המטען עצום - 410 ליטרים של נפח, בגובה נגיש, דלת תא מטען רחבה במיוחד ואמצעים לאבטח את השקיות. יש לנסח אחרת הבנתי שהאביזר בוטל , עדיין הרכב גדול מהמתחרים ותא המטען 410 ליטר הוא ממש לא קטן...

שניה, עוד דבר אחד קטן: המנוע. 1.2 ליטרים, עם טורבו כמובן. חיסכון של מנוע קטן, הרבה כוח של מנוע גדול. הוא מפיק 110 כוחות סוס, אך מה שיותר חשוב זו הגמישות. את זה יש לו בענק: 20.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד. זה אומר שהוא מגיב מיידית ותמיד יש לו עוד עוצמה שתדחוף בגב ותאיץ. כוח זמין שתרגיש בכל יציאה מפניה, או עליה ארוכה שהופכת נטולת מאמץ ונראה שהתנוסעה מסביבך פשוט נוסעת לאחור.

אוהבים טכנולוגיה? גם קרוסלנד! תמצאו בו משטח טעינה אלחוטי לנייד בגרסת Innovation, מסך מולטימדיה גדול עם ממשק מלא, אפילו תצוגה עילית לאלו שנפלו מקורס טיס אבל עדיין חולמים על הסטיק - למפונקים יש מערכת בקרת אקלים דו איזורית (כי לטייסת המשנה תמיד קר) וגם גג שמש פאנורמי ושני גווני צבע בשביל הנשמה בגרסת Innovation.

אז גם אם לא צועקים את זה כל הזמן - כדאי לבדוק את העובדות כדי לגלות איזה רכב פנאי קטן הוא הכי גדול בישראל.

  • אבזור הרכב עשויי להשתנות בהתאם לרמת הגימור.

עדכן פרטיך ונשמח לחזור אליך בהקדם